Cezeri öğrencileri yaşadıkları anın değerini bilir ve onu anlamlı hale getirmenin keyfini yaşar. Mutluluğun, paylaştıkça çoğaldığını fark eden öğrenciler sevgi iklimi içerisinde kendilerini bulur. Öğrencilerimizin sorgulayan, düşünen ve kendi benliğinin farkında bireyler olmaları PYP ile Cezeri Eğitim Programı felsefesinin uyumlu birlikteliği ile gerçekleşmektedir.
Cezeri öğrencileri düşünce dünyalarında yaptıkları yolculukta kitaplar ile yeni ufuklara yol alır. Düşünceler arasında bağlantılar kurarak fikir üretir ve fikirleri değerlendirir. PYP kapsamında kavramsal anlayışla işlenen sorgulama üniteleri ile öğrenciler disiplinler arası bağlantılar kurarak kendi kimliklerini bütünün içerisinden görebilir.
Öğrenciler, günlük spor aktiviteleri ile güne dinç başlar. Zihinsel gelişimin sağlıklı vücuda sahip olmadan geçtiğinin bilincinde olan öğrenciler sporu hayatlarının bir parçası haline getirir.
Cezeri Okulları öğrencileri, velileri ve öğretmenleri ile “Cezeri Öğrenme Topluluğunu” oluşturur. Öğrenme toplulukları, barış içinde bir arada yaşamanın- başkalarıyla bağlantılar kurabilme yeteneğinin kazanılmasında kritik önem taşıdığını kabul eder. Dilbilimsel ve kültürel çeşitlilik; kişisel ve grup kimliklerinin gelişiminde, aidiyet duygusunun oluşturulmasında ve küresel katılımın mümkün kılınmasında temel bir rol oynar.
Cezeri Eğitim Programı kapsamında uygulanan PDP (Kişisel Gelişim Programı) öğrencilerin karakter gelişimine odaklanarak kendisi ve çevresi ile barışık mutlu ve erdemli nesiller yetiştirmek üzere çalışır. PDP öğrencinin karakter gelişimi ile başlayan yolculuğunda kariyer hedefelerine ulaşması için akademik, psikolojik, sosyolojik ve yetenek alanlarında portfolyolar oluşturur. İlgili test ve formlar öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda uygulanarak aile ile işbirliği halinde değerlendirilir.
Misyon
Yaşanabilir bir dünya için bilim ve bilgeliği ahlak ve erdemle anlamlandıran nesiller yetiştirmek.
Vizyon
Geliştirmiş olduğumuz Cezeri Learning Program (JLP) ile yetiştireceğimiz bilinçli, mutlu, erdemli, sosyal ve üretken nesillerle 21. yüzyılın öncü eğitimi kurumlarından olmak.
Cezeri İlköğretim Okulu, doğa ve canlıya zarar vermeden modern ve ileri öğretim yöntemlerini kullanan vizyon sahibi bir eğitim kurumudur.
Cezeri İlköğretim Okulu’nun eğitim felsefesini mutluluk ve erdem, inovasyon ve teknoloji, sanat ve spor, dil ve kültürler, bilim ve doğa sevgisi oluşturur.
Cezeri Okulları’nın temel amacı, öncü, sosyal ve erdemli nesiller yetiştirerek geleceğe yön vermektir.
Geleceğin gerçeği teknolojiden beslenmektedir. Yeni nesil çocuklar teknoloji ile donatılmış bir dünyanın içerisine doğmaktadır. 21. Yüzyılın temel becerisi olan teknoloji eğitimlerine erken yaşta başlamaktayız.
Öğrencilerin bilişsel gelişimine paralel olarak planlanan bilişim teknolojileri eğitimlerinde kodlama, analitik düşünme, teknoloji farkındalığı ve bilinçlendirme alanlarına yer verilir. Anaokulundan itibaren başlanan bilişim teknolojileri ve kodlama eğitimlerinde öğrencilerin teknolojinin işleme mantığını kavraması ve algoritma kurabilme becerisi geliştirmesi hedeflenir. Bilgisayarlı ve bilgisayarsız yöntemler ile öğrenciler teknolojinin ilkelerini kavrarlar.
Teknoloji farkındalığı kazandırmayı hedeflediğimiz öğrenciler teknolojiyi bilinçli kullanma yöntemlerini hayatlarına entegre ederler. PYP ilkeleri kapsamında hedeflenen kendi kimliğinin farkında ve kendini planlama becerisine sahip öğrenciler teknolojiyi hayatlarında doğru yere konumlandırırlar.
Teknolojiden doğan inovasyon merkezli üretim ortaokul teknoloji eğitimlerinin temel dinamiğidir. Kulüp ve atölye çalışmalarında gerçekleştirilen uygulamalı bilişim teknolojileri ve kodlama eğitimleri ile öğrenciler ulusal ve uluslararası yarışmalara katılır. Yazılım ve tasarım kurgusunu bütünsel yaklaşımla sahaya aktaran öğrenciler insana ve doğaya fayda merkezli üretim gerçekleştirir.
Eğitimin bütünsel ve ilkesel olarak planlandığı Cezeri Learning Program’ı üç bileşenden oluşur. Bunlar;
Gelişim, Teknoloji ve Yetenek (DTT)
Gelişim, Teknoloji ve Yetenek disiplinlerinin entegre edildiği DTT (Development, Technology, Talent), programı bilişsel gelişime odaklanır. Öğrencilerin kariyer hedeflerinde ihtiyaç duydukları temel beceri ve bilgi donanımı DTT programı ile sağlanır.
Bilginin işlenerek uygulamaya döküldüğü (J5)
J5, teorinin pratiğe dönüştüğü uygulama merkezidir. Öğrencilerin tüm atölye çalışmaları, kulüp, aktivite, yarışma ve organizasyonları J5 kapsamında gerçekleştirilir. Bilginin zihinlerde işlenip hayata geçirilmesini sağlar. J5; J-TT, J-Tech, J-Talent, J-Trail, J-Talk olmak üzere beş temadan oluşur.
Öğrencilerin kariyer ve kişilik oluşumuna rehberlik eden (PDP)
Kişisel gelişim programı olan PDP (Personal Development Program), öğrencilerin psikolojik, sosyal, mesleki ve akademik gelişimlerini takip ederek öğrencilerin iç kaynaklı motivasyon geliştirmelerine hizmet eder. PDP ile öğrencilerin bireysel farkındalıkları arttırılarak gerçekçi gelecek kurguları yapmaları sağlanır. Öğrencilerin, potansiyel tohumları uygun koşullarda yeşertilerek çok yönlü ve kendini gerçekleştiren bireyler yetiştirilir. PDP, öğrencilerin hayat denklemlerini doğru bir şekilde kurarak mutlu ve erdemli bireyler olmalarını hedefler.
Duydukları anlamlandırmada en büyük işlev dile aittir. Her dilin zihinsel anlamda karşılığı kendine has olup yeni bir düşünce biçimi anlamına gelir. Öğrenilen her yeni dil, öğrencilerin kavrama becerisini ve kendine olan özgüvenini geliştirir.
Cezeri Okulları olarak dili öğrenilen değil, edinilen bir unsur olarak görmekteyiz. Öğrencilerin dili yaşayarak günlük hayatlarına yansıtmaları için ilkokulda çift dilli eğitim programı uygulanır. Temel dersler iki öğretmen eşliğinde gerçekleştirilir. Sınıfta takım halinde çalışarak zengin ve güncel bir eğitim-öğretim teknik içeriğini kullanan, öğretmenlerden biri programdaki kazanımları İngilizce olarak aktarırken diğer öğretmen de aynı kazanımları Türkçe olarak verir. Öğrenciler akademik anlamda içeriği kavrarken İngilizce becerilerini de teorik ve pratik olarak ileriye taşır. PYP dil edinimleri çerçevesinde planlanan programımız öğrencilerin bireysel farklılıkları ile uyumludur.
Ortaokulda; Matematik, Fen Bilimleri ve Teknoloji derslerinde İngilizce ve Türkçe çift dil programı uygulanır. Öğrenciler bu alanlarda İngilizce terminolojiye hâkim olurken İngilizce iletişim becerilerini de geliştirirler. MEB kazanımları dikkate alınarak planlanan müfredat ile öğrencilerin liseye geçiş sınavına yönelik hazırlanmaları sağlanır. Sınav grubu olan 7. ve 8. sınıf öğrencilerine yönelik ek ders ve soru çözüm programları uygulanır.
Okulumuzda İngilizce eğitimi donanımlı native (ana dili İngilizce olan) eğitimciler tarafından verilir. Öğrenciler dili, duygusal bağ kurdukları öğretmenleri tarafından kendi kimliklerinin bir parçası haline getirir. Çok kültürlü ortamların sağladığı renkli iklim içerisinde öğrenciler farklılıklara saygı duyma ve birlik olma bilincini geliştirir. Bunula birlikte farklı yabancı dillerin konuşulduğu ortamlarda öğrenciler dili kullanarak, doğal yoldan edinirler.
Çift Dilli Program
Türkçe – İngilizce
Almanca / Fransızca
Arapça
Bilgisayar Laboratuvarı
Görsel Sanatlar Atölyesi
Müzik Atölyesi
J-Tech Atölyesi
Aktivite ve Oyun Alanları
Yüzme Havuzu
Konferans Salonu
İlgi ve istekleri doğrultusunda yetenek alanlarını tanıyan ve keşfeden öğrenciler ortaokulda kendi uzmanlık alanlarına yönelik eğitimler alırlar. İlkokul kademesinde gerçekleştirilen rotasyonlu kulüp ve atölye faaliyetleri ile öğrenciler yetenek alanlarını deneyimleme imkânı bulur.
Akıl Oyunları
Münazara
Nature
İngilizce Drama
Yaratıcı Yazarlık
Matematik Gezginleri
TÜBİTAK
Robotik Kodlama
Bilim Atölyesi
Meraklı Uzay Kaşifleri
Okul Korosu
Seramik
Ebru
Keman/Gitar
Voleybol
Basketbol
Yüzme
Okçuluk
Uluslararası Bakalorya (IB), geniş eğitim vizyonu ile geçerliliği ile eğitimde markalaşmıştır. IB, öğrencilerin akademik gelişimi ile kişilik gelişiminin birbirine entegre edildiği disiplinler arası anlayışla uzmanlaşma felsefesine dayanır. IB’nin kavramsal oluşumunun dayandığı öğrenen profili eğitimde küresel vatandaşlığın ve farklılıkların birlikteliğinin sağlanmasını hedefler.
Geniş ve derin içeriği ile öğrencilerin bilişsel gelişmelerini sınırların ötesine taşıyan IB programı uluslararası geçerliliği ile eğitimde eşitliği beraberinde getirir.
PYP (Primary Years Programme) İlk yıllar programı 3-12 yaş aralığında uygulanır. PYP eğitimin merkezine öğrenciyi alarak sorgulama, düşünme, kavrama odaklı disiplinler üstü bir çerçeve programdır. Öğrencilerin, yaşam boyu öğrenen etkin küresel vatandaşlar olarak yetiştirilmesi hedeflenir. Öğrenmenin sınırlarını kaldıran PYP temaları okulun benzersiz yönlerini yansıtmak için iş birliği içinde bir araştırma programı geliştirir. Öğrenciler, temaların planlanması sürecine dahil edilerek kendilerini değerli bir özne olarak hisseder. Kendi varlıklarını eğitimin bir parçası olarak gören öğrencilere eğitim iklimi içerisinde güven, paylaşma, kardeşlik ve aidiyet duygularını yaşama fırsatı sunulur.
PYP sorgulama programı altı disiplinler üstü tema ile organize edilmiş ve çerçevelenmiştir. Bu altı disiplinler üstü tema 6 haftalık sorgulama üniteleri ile eğitim-öğretim yılına yayılır. Sorgulama Üniteleri, anahtar kavramlar merceğinden disiplinler üstü temalar bağlamında planlanır.
PYP DİSİPLİNLER ÜSTÜ TEMALAR
Tüm ilköğretim akademik içeriğinin şemsiyesi olan bu disiplinler üzeri temalar, geleneksel konularla sınırlı olmayan özgün öğrenme deneyimleri sağlar. Kavramsal anlayış yolu ile disiplinler üzeri bir öğrenme çerçevesi sunan PYP öğrencilerin kendi çıkarımlarını yapmasına ve sorgulamalarını derinleştirmelerine alan açar. Konular öğrenmede önemli bir rol oynamasına rağmen, PYP öğrencileri konu sınırlarının ötesine geçerek gerçek dünya problemlerini keşfederler. Öğrenciler, kendi topluluklarında ve daha geniş bir dünyada anlamlı eylemlerde bulunmayı öğrenmelerinin önemini yansıtma fırsatlarına sahiptir
Kavramsal anlamlandırma ile öğrencinin bilgiyi kimliğinin bir parçası olarak görmesi araştırma, sorgulama becerilerinin etkin kullanılması ile gerçekleştirilir. PYP için eğitimle teması bulunan herkes öğrenen profilinin bir parçasıdır. PYP öğrencinin kendi içerisinde bütünselliği sağlayarak küresel vatandaşlık yolunda bilinçli ve etkin bireyler yetiştirilmesine hizmet eder.
Ruhlarını sanat ile beslerken, spor ile de bedenen sağlıklı çocuklar mutlu, huzurlu, lider ve azimli bireyler olarak toplumun bir parçası olurlar. Seslerin doğasından gelen ilham ile renklerin gizemli dünyasını keşfeden çocuklar kendi kimliklerine yolculuk yaparlar. Beden Eğitimi ve Fiziksel Etkinlikler ile öğrencilerin beden ve ruh sağlığının korunması hedeflenir. Öğrenciler kendi bedenlerine hükmetme becerisi geliştirirken kendilerini daha dinç ve huzurlu hissetmektedir.
Ortaokul kademesinde öğrencilerin yetenekleri doğrultusunda gelişimlerini hedefleyen programlar uygulanır. İlkokulda yetenek alanlarını deneyimle fırsatı sunulan öğrenciler ortaokula geldiklerinde kendi yetenek alanlarında gelişmeye devam ederler. Lise de ise öğrencilerin yetenek alanlarında uzmanlaşmaları sağlanır.
Ortaokul kademesinde öğrenciler ilgi ve yetenekleri doğrultusunda seçimler yapar. Görsel sanatlar veya müzik alanlarından birini seçen öğrenciler seçtikleri disiplinde spesifik çalışmalar gerçekleştirir. Bu dönemde öğrenciler ulusal ve uluslararası yarışma ve etkinliklere katılarak motivasyon ve özgüvenlerini arttırır. Beden eğitimi derslerinde öğrenciler seçtikleri branşlara göre gruplara ayrılır. Öğrenciler yetenek ve istekleri doğrultusunda okul takımlarına katılır. Okul takımları ulusal ve uluslararası turnuvalarda yer alarak öğrencilerin yeni deneyimler kazanmasına fırsat verir.
İlkokul çağındaki öğrencilerin yaşamla buluşma noktası okul onların doğaya açılan bir kapısıdır. Cezeri Bilim ve Teknoloji Okulları, öğrencilerin kendi özüne olan yolculuklarını doğayla başlatır. Varoluş sistemlerini bütünsel ve ilkesel olarak anlamlandıran öğrenciler, doğa ile ilişki kurabilirler. Doğa’nın mucizelerine şahit olan öğrenciler insana ve evrene saygı ve sevgi penceresinden bakmaya başlar.
PYP öğrenme profili kapsamında doğa eğitimleri eğitim programının temel unsurdur. Fen Bilimleri ve Hayat Bilgisi derslerinin müfredatına entegre edilen doğa eğitimlerinde bitkiler, hayvanlar, doğa ve evren temaları uygulamalı olarak gerçekleştirilir. Öğrenciler yerinde gözleyerek ve deneyimleyerek öğrenme yöntemleri ile Fen Bilimleri kazanımlarını kalıcı olarak edinirler.
Fen bilimleri dersinin analitik düşünme becerileri ile geleceğin teknolojilerinin birleşiminden doğan biyomimikri çalışmalarına ortaokulda yer verilir. Bilimin doğayı taklit etmesinin sonucunda gelişen biyomimikri ile endüstri, robotik, otomasyon, yapay zeka, mimari, ulaşım gibi alanlarda kullanılan birçok ürün tasarlanmıştır.
Cezeri Okulları misyonu, vizyonu, paradigması, eğitim felsefesi ve programları ile eğitimde öncü olmayı hedeflemektedir. Cezeri Okulları kayıt aşamasında Milli Eğitim Bakanlığı prosedürlerini ve Cezeri Okulları kabul politikalarını göz önünde bulundurulur.
Cezeri Bilim ve Teknoloji Okulları’na kayıt yaptırmak isteyen veliler online veya okula gelerek ön kayıt formu doldurulur. Ön kayıt formu doldurulduktan sonra akademik birim ve psikolojik danışman tarafından veli ve öğrenci kayıt görüşmeleri gerçekleştirilir.
Ön kayıt yaptıran okul öncesi ve 1. sınıf öğrencilerine psikolojik danışman ve rehberlik birimi tarafından ön mülakat yapılır. Mülakat esnasında öğrencilerin bilişsel, motor ve sosyal gelişimlerinin ölçüldüğü ölçme araçları kullanılır. Kayıt aşamasında başvuru sırası dikkate alınır. Çıkan rapor sonucu öğrenci kayıt durumundan bağımsız olarak aile ile paylaşılır.
Kontenjan dahilinde ilkokul (2, 3 ve 4) ve ortaokul (5, 6, 7 ve 8) sınıfa devam edecek öğrencilere yönelik düzey belirleme ve İngilizce yeterlilik sınavı yapılır. Bununla birlikte psikolojik danışmanlık ve rehberlik birimi tarafından mülakat ve ilgili kişilik testleri uygulanır. Kayıt aşamasında başvuru sırası dikkate alınır. Çıkan rapor sonucu öğrenci kayıt durumundan bağımsız olarak aile ile paylaşılır.