PDP, farklı eğitim modülleri ile bir grup eğitim programı olan DAS eğitim modelinin oluşturduğu okul iklimi içerisinde bireyi kendi gerçeklerinden yola çıkarak değerlendiren bir karakter eğitim programdır.
PDP Öğrencinin kendisini üç aşamada
Toplum içerisinde
statüsünü tanımlamasına
Gayeleri merkezli
sektörel anlamda
konumlandırmasına
yardımcı olur.
PDP benlik ve öz kimlik bilincine sahip, kendi güç ve sınırlarının farkında ve enerjisini hedeflerine yönlendirebilen, özgün, etkin ve mutlu bir birey oluşturmayı hedefler.
PDP therefore aspires to create individuals with effective and influential abilities by creating sufficient awareness that enables them to channel their energies towards their personal goals and objectives. The creation of this domain will also achieve many of the following objectives:
Bu nedenle her bir öğrenci için bütün gelişim alanlarının takip edildiği bir portfolyo oluşturulur. Hazırlanan portfolyo öğrencinin kendi gerçeklerine, ailesine ve çevresine göre kendini konumlandırılmasını sağlarken gelecek planlamasını şekillendirilir. Bu bağlamda öğrencilerin gerçekleştirmiş oldukları faaliyetler, katıldıkları proje ve yarışmalar dosyalarına dahil edilerek öğrenciye farklı yönlerde olumlu olarak yansıtılır. Okula öğrenci kabul aşamasında ve öğrenci burs imkanlarında portfolyo dosyalarından istifade edilir.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi tarafından gerçekleştirilen bireysel rehberlik çalışmamız kapsamında öğrencilerin kişisel gelişimlerini fiziksel, duygusal, akademik ve sosyal yönden aile ve öğretmenleri içerisine alacak şekilde bir gelişim planı hazırlanır.
Kendini keşfeden bireylerin özgüveni artmakta olup duygusal yönden dengeli ve mutlu bireyler olduğu anlayışımızın yansıması olarak uygulamaya koyduğumuz PDP programımızın uygulama aşamaları şu şekildedir.
Gözlem:
-
Sınıf İçi Gözlem
-
Aile İçi Gözlem
-
Grup İçi Gözlem
A
Görüşme:
-
Öğrencinin kendisi
-
Veliler
-
Koçlar
-
Mentörler
-
İdare
B
Test ve Formlar:
-
Akademik seviye testi
-
Kişilik testi
-
Kişisel öğrenme stili testleri
-
Üniversite Tercih Testleri
-
Bireysel Tanıma Formları
C
Bu bağlamda öğrencilerin bütün boyutlarıyla tanım ve tanıtımının yapıldığı bir portfolyo dosyası oluşturulur. Portfolyo dosyaları Akademik, Yetenek, Psikolojik ve Sosyolojik olarak dört gruba ayrılmaktadır.
PDP’nin üçüncü aşaması uygulama basamağıdır. Öğrenciler elde edilen ve gruplandırılarak kaydedilen bilgiler ışığında belirlenen alanlarda desteklenir. Bu alanlar; Psikolojik Danışma, Yarışma ve Atölyeler, Ödül ve Teşvik, Ders ve Sınavlar’dır. Herbir alan kendi içinde rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimimiz tarafından yürütülmektedir.
Öğrenciler farklı kategorilerde yapılan testler ile alansal öğrenci etkileşim grupları oluşturularak özel programlar hazırlanır.
Öğrencilerin sanat, spor, sosyal çalışmalar, akademik başarıları vb. alanlarındaki tutulan raporları sonucunda öğrenci ve ailelere somut veriler sunularak öğrencinin kısa ve uzun vadeli gelecek planlaması yapılır.
Öğretmen ve öğrenci işbirliği içinde yürütülen bu program kapsamında öğrenciler kendi alanlarında gelişim hedeflerine alanın öğretmenlerinden istifade ederek yürürler.
Aynı zamanda her öğrencinin tüm gelişim aşamaları takip edilerek psikolojik yönden bireysel destek sağlanır.